1. Kiinnitän huomiota ensimmäisenä kauppaan mennessäni siisteyteen ja tuotteiden esillepanoon.
2. Liike antaa hyvän vaikutelman, kun tervehditään ja tuotteet ovat siisti paikoillaan.
3. Kiinnitän huomiota myyjissä enimmäkseen olemukseen, eli onko iloinen vai myrtsi.
4. Henkilökunnan yhtenäinen pukeutuminen on aika yleinen juttu, ihan hyvä koska tietää ketkä kuuluvat henkilökuntaan.
5. Myymälän ilmeeseen vaikuttavat enimmäkseen: asiakaspalvelu, siisteys ja kaupan järjestys.
6. Mielestäni vaikuttavimmat ja tärkeimmät elementit ovat myyjien suhtautuminen työhönsä ja tuotesijoittelu.
7. Myymälään luovat tunnelmaa pienet asiat, esim musiikki ja sesonkiin liittyvät koristelut.
8. hyviä kalusteita ovat hyvät hyllyt ja korokkeet tuotteille jotka ovat korkealla.
9. Hyvät hintamerkinnät ovat selkeät, ja ne täytyy sijoittaa tuotteen alapuolella tai yläpuolelle.
10. Hyvät opaskyltit tulisi sijoittaa kaikkien näkyville vaikka heti kauppaan astuttaessa.
11. Hyvä mainonta ei ole liian räikeä, mutta sopivasti silmään pistävää.
Hyvä esimerkki kaupan hyvästä ulkoasusta ja onnistuneesta tuotesijoittelusta on mielestäni Lidl.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti